§ 1 KRAV TIL SPILLER
§ 1.1 ALDERGRENSE
Infinity Rollespill har en aldersgrense på 18 år. Man kan søke om opptak det året man fyller 18.
(Unntak kan vurderes for spillere som er 16 år eller eldre dersom de kan vise til gode tidligere rolleopplevelser og whitelist-status på andre anerkjente 18+ rollespillservere. Slike unntak avgjøres av staff etter individuell vurdering.)
§1.2 OPPLYSNINGER I SØKNAD
Vi forventer at spillere oppgir korrekte opplysninger i søknadsprosessen. Feilinformasjon eller bevisst uriktige opplysninger kan føre til avslag på søknad eller andre konsekvenser dersom dette avdekkes i ettertid.
§ 1.3 OPPFØRSEL
Infinity Rollespill har nulltoleranse for seksuell trakassering, diskriminering, rasisme eller annen uakseptabel oppførsel. Brudd på dette vil føre til permanent utestengelse.
§ 2 KRAV TIL KARAKTER
§ 2.1 FLERE KARAKTERER
Du kan ha flere karakterer, men de skal være tydelig forskjellige. Informasjon og kunnskap kan ikke deles mellom karakterene dine.
Du kan ikke ha karakterer i flere kriminelle gjenger samtidig.
Det er tillatt å ha én politikarakter og én kriminell karakter, men du kan kun ha en "stor" rolle (leder eller nestleder) på én av sidene.
Merk: Enkelte politistillinger forbyr samtidig kriminell karakter. Dette avklares med politiledelsen.
§ 2.2 KARAKTERHISTORIKK FRA ANDRE SERVERE
Du kan ikke ta med deg karakterhistorie fra andre servere. Når du lager en ny karakter i Infinity Rollespill, starter du helt på nytt. Du kan ha bedkjentskap.
§ 3 ROLLESPILLREGLER
§ 3.1 FORBUDTE TEMAER
Rollespill som omhandler selvskading, selvmord, overgrep, incest, og graviditet.Samt sykdommer slik som kreft, ASL, covid eller andre alvorlige sykdommer
§ 3.2 HOLD DEG I KARAKTER
Du skal alltid holde deg i karakter når du er innlogget på Infinity Rollespill FiveM serveren.
§ 3.3 MISBRUK AV SYSTEMET
Det er forbudt å misbruke bugs, spillmekanikker eller programvare for å få fordeler.QuantV/ NVE er det eneste godkjente unntaket.
§ 3.4 FAIL RP
Du skal ikke utføre urealistiske handlinger i forhold til den virkelige verden eller utnytte spillmekanikker.
Eksempler på ting som anses som Fail RP er:
• Av tekniske årsaker er det ikke tillatt å utføre handlinger mot personer som er låst i animasjoner. (F.eks. Fisking, graving i containere, fyller bensin på kjøretøy osv.)
• Snakke, organisere eller rope ut beskjeder mens du er død er forbudt.
• Bruk av telefon/radio når rollespillet tilsier at dette ikke skal kunne gjøres (Vis karakteren din er i håndjern, har hendene oppe, dykker etc)
• Copbaiting
• Fly helikopter/fly uten gyldig lisens
• Og ikke gi RP til spilleren(e) som leverer deg RP
§ 3.5 GREENZONE
Sykehuset er en permanent Greenzone. Områder knyttet til arrangementer eller eventer anses også som Greenzone under hele arrangementet, med mindre annet blir annonsert.
I Greenzone er det ikke tillatt å bruke våpen eller begå kriminelle handlinger, med mindre rollespillet startet utenfor sonen og det er naturlig å videreføre det inn i sonen.
§ 3.6 NEW LIFE RULE
Hvis karakteren din blir downet av en annen karakter kan du ikke huske veldig spesifikke detaljer om hendelsen, for eksempel hvem som angrep karakteren, identifiserende trekk (Klær, biler osv.)
Dersom du skulle få hjelp av helsevesenet vil du derimot huske hva som skjedde helt opptil der karakteren ble downet..
Blir en spiller downet eller havner i koma er scenarioet over og det må gå minst 30 minutt før det kan startes på ny.
§ 3.7 POWERGAMING
Å påføre andre spillere urealistiske ting for rollespill, eller ikke gi en annen spiller et alternativ når de realistisk sett burde ha en.
Misbruk av spillmekanikk, eller mangel på det, for personlig vinning.
Enhver form for Power Gaming er ikke tillatt.
§ 3.8 METAGAMING
Det er ikke lov å bruke OOC-informasjon (utenfor karakter) i rollespillet.
Eksempler: Informasjon fra Discord, Twitch, TikTok eller Kick. Observere en stream og bruke informasjon fra spilleren.
Ved mistanke kan det føre til utestengelse dersom det foreligger god begrunnelse.
§ 3.9 VALUE OF LIFE
Du skal verdsette karakterens liv som ditt eget.
Har noen våpen rettet mot deg, vil du ikke gjøre motstand uten en realistisk grunn.
Målet er å skape historier, ikke å drepe uten grunn.
Dødelig RP skal begrenses til situasjoner hvor det gir mening for historien.
§ 3.10 EROTISK ROLLESPILL (ERP)
ERP er tillatt innenfor rimelige grenser: Alle parter må være over 18 år.
ERP skal ikke foregå åpenlyst i byen. Ekstreme eller grenseoverskridende situasjoner er ikke tillatt.
Alder 18+ og må samtykkes av begge parter
§ 3.11 KORRUPSJON NØDETATER
Du har ikke lov å være korrupt uten godkjent søknad til Staff via ticket.
Du kan ikke ha en karakter i organisert kriminalitet og samtidig en i Kripos eller Politidirektoratet.
§ 3.12 COMBAT LOGGING
Combat Logging er definert som å koble fra serveren, med den hensikt å unngå enhver form for RP.
Dette skaper reaksjoner og vil medføre straff.
§ 4.11 COP BAITING
Du skal ikke forfølge eller kjøre etter politiet kun for å få oppmerksomhet, eller avbryte politiet i jakter du ikke er delaktig i.
§ 3.14 MULTIKARAKTERING / FLERE KARAKTERER
Det er strengt forbudt å dele informasjon, eiendeler eller kjøretøy mellom dine egne karakterer.
Dette gjelder uavhengig av gjengtilhørighet eller jobb.
§ 3.15 DRAP AV ANDRE SPILLERE
Force-perming (permanent død uten samtykke) er ikke tillatt.
Skal du skade noen, skal det gjøres realistisk, for eksempel kutte av en finger, ikke hode.
Unntak for gjenger med "Blood in/Blood out"-regler, der medlemmene samtykker til slike konsekvenser.
Ønsker du å permanent drepe en annen karakter, må du søke Staff om fellingstillatelse.
Tillatelsen er gyldig i én uke etter godkjenning.
§ 3.16 TORTUR
Tortur er kun tillatt med samtykke fra motparten.
Dette må bekreftes tydelig, for eksempel med: /meg tortur? Ja/Nei?
Du skal ikke utsette andre for tortur du ikke ville akseptert selv.
Alder 18+ og må samtykkes av begge parter
§ 3.17 FEIL OG UTNYTTELSE
Det er forbudt å utnytte bugs, glitches eller bruke tredjepartsprogramvare som gir deg fordeler i rollespillet.
Brudd på dette vil føre til reaksjoner.
Oppdagede feil skal meldes via support-ticket, så vi kan rette opp i det raskt. Unntak: QuantV / NVE er tillatt.§ 4.0 DIVERSE RAN
• Butikk = 3 ranere (planlagt gissel telles som raner)
• Liten Bank = 6 ranere (planlagt gissel telles som raner)
• Gjerdrum Storbank = 6 ranere (planlagt gissel telles som raner)
• Vaskeriet = 3 ranere (planlagt gissel telles som raner)
• Oslo Storbank = 6 ranere (planlagt gissel telles som raner)
• Juvelen = 4 ranere (planlagt gissel telles som raner)
• Galleri = 6 ranere (planlagt gissel telles som raner)
• Container Ran = 4 ranere (planlagt gissel telles som raner)
• Maze Bank = 6 ranere (planlagt gissel telles som raner)
• Bobcat = 6 ranere (planlagt gissel telles som raner)
• Pengetransport Ran = 4 ranere (planlagt gissel telles som raner)
• Casino = 8 ranere (planlagt gissel telles som raner)
Politiet skal alltid få rollespill ut av disse situasjonene.
§ 4.1 HEAT REGEL PÅ KRIMINELLE HANDLINGER
Når karakteren din har gjort større kriminelle handlinger som ran av bank eller juvelen, vil du naturlig nok få “heat” på deg fra politiet. Det betyr at du er ettersøkt og må ligge lavt for å unngå mer oppmerksomhet gjennom kriminelle handlinger. Brudd på denne oppfattes som brudd på NVL regelen.
Forsøk å unngå å logge av direkte etter endt scenario for ikke å bli tatt, dette medfører kjedelig RP. Unngå derfor større scenarioer før du skal ut av byen.
Du kan ta for eksempel Galleriet & Juvelen samme dag men husk på heat regelen!
Global Cooldown er som følgende:
• Butikk = 30 minutt
• Pengetransport = 4 timer
• Containere = 5 timer
• Juvelen = 6 timer
• Liten Bank = 24 timer
• Gjerdrum Storbank = 24 timer
• Oslo Storbank = 24 timer
• Galleriet = 7 dager
• Bobcat Heist = 14 dager
• Maze Bank= 14 dager
• Casino = 21 dager
§ 4.2 RAN AV PERSON
• Det er IKKE lov til å ta mer enn 35000 kr, markerte sedler kan bli tatt alt av uavhengig av sum
• Du kan IKKE ta våpen/tjeneste utstyr fra Politi, Ambulanse, Auto Exotic eller Bennys
• Du kan IKKE ta våpen/tjeneste utstyr fra tjenestebiler
• Du kan IKKE etterlate offeret uten mat & drikke, raner du en person MÅ du la vedkommende ha noe igjen.
• Du kan IKKE tvinge noen inn i banken for å ta ut penger, kun penger som spilleren har på seg kan stjeles.
• Du kan IKKE tvinge noen til å ta ut bil fra garasjen eller rane personlig stash som er låst.
§ 4.3 BILKJØRING & DIVERSE HOPP
Det er lov å ta hopp i biljakter men det er IKKE lov til å gjøre urealistiske hopp som for eksempel:
Holmenkollen hopp ned til Sentrum
Hoppe med bil fra høye fjelltopper o.l Gjør du det, verdsetter du ikke ditt eget- eller passasjerenes liv.
Har du hatt politiet etter deg, har du IKKE lov til å parkere i garasjen på 30 min.
Du må parkere på gata eller i parkeringshus.
Har du en bil innblandet i en biljakt av noe slag, skal denne bilen ikke endres, eller settes i garasjen den neste halvtimen.
Den kan gjemmes og fikses på verksted, men ikke stues vekk i en garasje eller endres til det ugjenkjennelige.
§ 5 REGLER GJENGER
§ 5.1 UOFESIELL GJENG
Alle som ønsker kan opprette en uoffisiell gjeng. Dette er for de som ønsker å jobbe seg videre mot å bli en offisiell gjeng, eller for de som ønsker å samle en gruppering av andre årsaker.
En uoffisiell gjeng kan ikke gå i konflikt mot en offisiell gjeng, uten at det foreligger en lengre historie bak.
Max antall medlemmer er satt til: 6 spillere.
§ 6.2 OFFISIELL GJENG
Når man som en uoffisiell gjeng over tid har fått utmerket og etablert seg godt i rollespillet på serveren, vil gjengen få mulighet til å søke om og bli en offisiell gjeng. Søknadsprosessen blir gjennom vårt staff team.
Max antall medlemmer er satt til: 10 spillere.
Offisielle gjenger får tilgang til:
• Tilgang til MLO
• Gjengmeny
• Gjengklær
§ 6.3 GJENGKRIG
Ved å starte en gjengkrig må alle parter være informert om krigen og enige i grunnlaget for krigen.
Kjennetegn for hver gjeng er påbudt som f.eks. farge på biler, klær eller område.
Gjengkrig skal søkes om til Staff og alle som skal delta i krigen skal være med på og lage retningslinjer/regler o.l
I en gjengkrig kan man være opptil 6 personer fra hver side ingen tredjepart er tillatt.
§ 6..4 LENGDE PÅ GJENNOMFØRING AV KRIG
• Førstemann til å ta hele motstander laget vinner.
• Cooldown på 24 timer mellom krigsslag.
• Gjengen som erklærer krig starter første slag, deretter gjelder annenhver prinsippet.
§ 6.4.1 HONOR AMONG THIEVES
Det er dyrt med gjengkrig, mister du alt av våpen og ikke har mulighet til å fortsette er krigen tapt.
Man skal kun ta det som er relevant til krigen som våpen, ammunisjon, bandasjer, vester.
§ 6.4.2 SPILLE PÅ SKADER
I en gjengkrig kan du fighte til du er downet, etterpå må du søke hjelp med realistiske skader.
Utenom det gjelder vanlige helseregler.
Er du blitt downet så er du ute av scenarioet og kan ikke komme tilbake med mindre det er avtalt andre krigsregler med staff.
§6.4.3 SUPPORT / TRENGER HJELP
Ved eventuell feil RP i et scenario så vent til scenarioet er ferdig før du / dere setter dere i support for hjelp, og husk og ha klipp for å fremvise hva som har skjedd for at vi skal ha noe å gå ut i fra som bevis, har du ikke klipp så blir det bare ord mot ord.